۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹

در سالروز ولادت حضرت زهرا(س)/

۴۵ مداح برگزیده خراسان شمالی با رهبر انقلاب دیدار می کنند

۴۵ مداح برگزیده خراسان شمالی با رهبر انقلاب دیدار می کنند

بجنورد- مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) ۴۵ مداح برگزیده این استان با مقام معظم رهبری دیدار می کنند.

حجت الاسلام هادی مفیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مطابق روال همه ساله، جمعه هفته جاری، بیست و یکم فروردین ماه مصادف با بیستم جمادی الثانی و سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) مداحان سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار می کنند که از خراسان شمالی نیز ۴۵ مداح و ذاکر برگزیده برای این دیدار اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: امسال همت نهاد تبلیغات اسلامی دیدار دو هزار مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از ۳۱ استان کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

حجت الاسلام مفیدی اظهار داشت: ۴۵ نفر از مداحان برادر و خواهر عضو کانون مداحان و شاعران آیینی استان خراسان شمالی نیز برای این دیدار به تهران اعزام می شوند تا به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبری دیدار کنند.

وی اضافه کرد: در این دیدار طبق روال سال های گذشته ابتدا شماری از مداحان و شعرای آیینی اهل بیت(ع) در مدح و منقبت خاندان عصمت و طهارت(ع) مداحی و اشعار خود را قرائت می کنند و پس از آن از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی حدود هزار و ۲۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت(ع) فعالیت می کنند که از این تعداد ۹۵۸ مداح با عضویت در کانون مداحان استان ساماندهی شده اند.

از تعداد ۹۵۸ مداح عضو کانون مداحان استان خراسان شمالی، ۶۲۷ مداح برادر و ۳۳۱ مداح خواهر هستند که ۷۷۶ نفر از آنها در مناطق شهری و ۱۹۲ نفر نیز در روستاهای استان فعالیت می کنند.

مداحان و ذاکران خراسان شمالی اجرای برنامه های عزاداری و مذهبی ماه های محرم، صفر و رمضان و نیز ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) را بر عهده دارند.

کانون مداحان خراسان شمالی از سال ۸۵ به منظور ساماندهی امور مربوط به این قشر در استان راه اندازی شده و در حال حاضر نیز دفاتر نمایندگی کانون در تمامی شهرستان های خراسان شمالی فعال است.

کانون مداحان وابسته به نهاد تبلیغات اسلامی متولی اصلی امور مربوط به مداحان و شعرای آیینی بوده و یک تشکل میان تخصصی و واسط بین نهاد تبلیغات اسلامی و مداحان محسوب می شود.

کد خبر 2528961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha